نژاد های دانیو
نوشته شده توسط : Aryan

دانیو غول پیکر (Giant Danio)

5

دانیو غول پیکر ماهی بسیار مناسبی برای نگهداری در آکواریوم های اجنماعی با ماهی های نسبتا” بزرگ می باشد. رنگ بدن این ماهی به صورت سبز – آبی همراه با نقطه ها و خطوط  طلائی است. نام گذاری این ماهی به علت تفاوت اندازه ی آن با سایر ماهی های دانیو است. این ماهی تا ۱۰ سانتی متر رشد می کند. در حالی که سایر گونه های دانیو حداکثر تا ۵ سانتی متر رشد می نمایند.
زیستگاه طبیعی این ماهی رودخانه ها و آبگیرهای هند است. دانیو به آکواریومی با گیاهان فراوان و فضاهای بسیار برای شنا نیاز دارد. لازم به ذکر است که آکواریوم این ماهی باید بزرگ باشد و همچنین درپوش داشته باشد. چرا که این ماهی علاقه ی زیادی به پرش دارد. بهتر است که این ماهی را با سایر هم نوعان و سایر ماهی های آرام هم اندازه نگهداری نمود. دمای ۲۲٫۵ تا ۲۵ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶٫۵ تا ۷ برای ماهی دانیو مناسب است.
ماهی دانیو در آب های کم عمق و در انتهای آکواریوم تخمریزی می نماید. دانیو غول پیکر در هر مرتبه تخمریزی تا ۳۰۰ تخم تولید می نماید. لاروها پس از تقریبا” ۳۶ ساعت از تخم خارج می شوند. در این زمان باید آن ها را با تکه های کوچک غذاهای زنده تغذیه نمود. نور خورشید تحریک کننده ی ماهی برای تخمریزی است.
ماهی دانیو انواع غذاهای خشک را قبول می کند. لذا می توان این ماهی را با غذاهایی همچون کرم خونی خشک و غذاهای خشک گیاهی تغذیه نمود.
دانیو با ماهی هایی همچون بارب، گورامی، تترا، آنجل، دیسکس، گوپی، مولی، پلاتی، دم شمشیری، رازبورا و انواع لوچ سازگاری دارد.

زبرا دانیو (Zebra Danio)

2

زبرا دانیو ماهی ای پرجنب و جوش و زیبا است که نگهداری آن در آکواریوم آسان می باشد.این ماهی دارای جثه ای کوچک است و حداکثر طول آن به ۵ سانتی متر می رسد.دارای خط های افقی بر روی بدن می باشد که نام آن نیز حاکی از این موضوع است.
آکواریومی همراه با گیاهان فراوان،نور غیر مستقیم و زیاد،دمای ۲۶ درجه ی سانتی گراد و پی هاش خنثی برای این ماهی مناسب است.این ماهی از انواع غذاهای خشک تغذیه می نماید.
زبرا دانیو ماهی ای صلح جو است و برای سایر ماهیان آکواریوم مزاحمتی ایجاد نمی کند.در تمام سطوح آب شنا می کند و سریع و پرتحرک است.نگهداری این ماهی به صورت دسته ای توصیه می شود،چرا که این ماهی ها معمولا” گروهی شنا می کنند.
این ماهی از دسته ی ماهیان تخم گذار است و جفتگیری از آن نسبتا” ساده می باشد.ماهی ماده دارای شکم بزرگتر و رنگ روشن تر می باشد.برای جفتگیری از این ماهی بهتر است که یک ماهی ماده را به همراه دو یا سه ماهی نر در یک آکواریوم همراه با گیاه که ارتفاع آب آن حداکثر ۱۵ سانتی متر باشد قرار دهید.دقت کنید که ماهی ماده دارای شکم متورم باشد.ماهی ماده معمولا” در هنگام سحر تخمریزی می نماید.در هر بار تخمریزی حدود ۲۰۰ عدد تخم ریخته می شود که لارو ها پس از ۲ روز از تخم خارج می شوند.در این هنگام باید لارو ها را با آمفوزویر تغذیه نمود.

دانیو بنفش

index

ماهی  (Purple Passion Danio)  از خانواده ی ماهی دانیو می باشد و حداکثر سایز آن  ۶ سانتی متر می باشد . و دمای مورد نیاز این ماهی ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتی گراد و پ هاش ۶ . ۷.۵ است. .

دانیو خط آتشی

10

خط آتشی گونه ای از دانیو ها می باشد که دارای رنگ نارنجی مایل به زرد دارا می باشد که زیستگاه آن در سینسیناتی اوهایو می باشد و دمای ۲۱ تا ۲۶ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۹۰ تا ۲۶۸ PPm  مناسب است و حا اکثر سایز آن ۵ سانت متر است.

دانیو لئوپارد

8

دانیو لئوپارد با نام علمی (Danio rerio var. frankei) که دمای مورد نیاز این ماهی ۲۲ تا ۲۷ درجه سانتی گراد می باشد و حداکثر سایز آن ۶ سانتی متر می باشد و پ هاش ۶  ـ ۸ مناسب است.

  دانیو لئوپارد آبی

6

لئوپارد آبی با نام علمی (Danio rerio var. frankei) که دمای ۲۳ تا ۲۸ درجه سانتی گراد برای این ماهی مناسب می باشد و حداکثر سایز آن ۶ سانتی متر می باشد و پ هاش ۶ ـ ۸ مناسب می باشد .




:: موضوعات مرتبط: دانیو , ,
:: برچسب‌ها: ماهی , آکواریوم , آموزش , نگهداری , ماهی آب شیرین , دانیو , ماهی دانیو ,
:: بازدید از این مطلب : 1176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: